V pátek 4.12.2015 na Vysokou školu obchodní zavítal další z řady odborníků, jejichž účastí škola obohacuje své přednášky. Zajímavosti o Egyptě, ale i metody, které využívá pro jejich propagaci, studentům představil Mohamed Desouky, ředitel Egyptské centrály cestovního ruchu (resp. Velvyslanectví Egyptské arabské republiky – Turistická sekce). Mohamed Desouky byl dříve ředitelem Egyptské centrály cestovního ruchu ve Vídni a v Německu.

 

Egypt je oblíbeným cílem českých turistů. V roce 2014 Egypt navštívilo 125 565 českých turistů, s průměrnou délkou pobytu 9,8 noci. Mohamed Desouky studentům Vysoké školy obchodní v Praze představil tři hlavní oblasti koncentrace cestovního ruchu – klasický Egypt (Údolí Nilu), oblast u Rudého moře vhodnou pro potápění a přímořský cestovní ruch a pouště či oázy, které jsou také významnou součástí nabídky cestovního ruchu země. Upozornil také na to, že: „egyptská ekonomika je závislá na zemědělství, na příjmech Suezského průplavu, na exportu ropy a zemního plynu a na cestovním ruchu.“ Cestovní ruch se na celkovém exportu služeb podílí 40 %, 7 % přispívá k HDP a 12,6 % k zaměstnanosti země.

 

Jako ředitel Turistické sekce má Mohamed Desouky na starosti marketing své země jako turistické destinace a to nejen v České republice, ale také na Ukrajině, Maďarsku, Slovensku, Rumunsku, Srbsku a Gruzii. Studentům cestovního ruchu, kteří k obdobné práci směřují, vysvětlil, jaké aktivity zde pro propagaci Egypta používá a jak se tyto aktivity liší ve vztahu k dalším zemím, které má na starosti.