VŠO v Praze již čtvrtým rokem pokračuje v aktivním zapojení studentů do přípravy marketingových studií pro rozvoj cestovního ruchu. Oproti minulým ročníkům se letošní posluchači nezaměřili jen na památkové objekty, ale také na turistický regiony a zábavní park. Úkolem studentů bylo zhodnotit současnou návštěvnost, tržby, skladbu návštěvníků a potenciál. V analytické části se dále zaměřili na současnou nabídku včetně produktového marketingového mixu a na konkurenceschopnost památky či regionu a jejich porovnání se zahraničím. „Po důkladné analýze silných a slabých stránek navrhli nejen nové produkty a potřebné inovace, ale také vize, cíle a koncept marketingové komunikace,“ popisuje Šárka Tittelbachová, vedoucí Katedry cestovního ruchu VŠO.
Studenti vypracovali všechny projekty v týmech pod odborným vedením pedagogů a v úzké spolupráci s dotčenými stranami v rámci výuky, a to do nejmenších detailů, takže jsou připraveny k realizaci. Nechybí ani detailní kalkulace nákladů a výnosů, projednání s dodavateli, místními producenty a s příslušnými orgány. „Práce na konkrétních praktických projektech má pro studenty největší přínos. Nejedná se o tradičně pojatou ročníkovou práci, ale o reálnou studii, která vyžaduje důkladnou analýzu, kreativní, ale realizovatelné návrhy, jednání se třetími stranami a týmovou spolupráci. To všechno jsou schopnosti, které budoucí zaměstnavatelé na našich absolventech ocení,“ uvedla Šárka Tittelbachová.
Fotografie z akce najdete na:
https://www.facebook.com/vsocz
Bližší informace k jednotlivým projektům:
Městská část Praha Troja – „Zelený klenot Prahy“
- Informační centrum ve spojení s kavárnou – vytvoření certifikovaného informačního centra v Domu spokojeného stáří a jeho propojení s vedlejší kavárnou, představení atraktivit Troji, prodej místních produktů a neotřelých suvenýrů
- Stezka stromů – naučné stezky kolem zdánlivě obyčejných i výjimečných stromů se sběrem originálních razítek
- Závod gumových kachniček – soutěž, jejíž výtěžek bude určen na charitativní účely
- Vyrob si draka – drakiáda s nejrůznějšími disciplínami
- Táboráky – prodej jednorázových grilů a pořádání táboráků
- Trojský běh Emila Zátopka – běžecká trasa s místy, kde Emil Zátopek žil a která měl rád
- Poezie v ulicích – romantická stezka s nasprejovanými verši
Veselý, hravý, tajuplný a dobrodružný zábavní park Permonium v Oslavanech u Brna
- Táhneme za jeden provaz - víkendové pobyty pro školy a studenty
- Permoníkův uhlík – hra s kostkou a mapou území permoníků
- Dětské hřiště s hornickou tematikou – vozíky na uhlí, prolézačka ve tvaru těžní věže Kukla, houpačky ve tvaru permoníků, prolézačka představující podzemní chodby
- Podzemní štoly – návštěvníci se ve vozících projedou podzemními chodbami permoníků
a sbírají kódy pro hru Magic Permon
Trutnov jako město draka
- Dračí park – zábavní park s modely draků, interaktivními hrami a s restaurací v oblacích
- Drak doporučuje – jednotná značka pro hodnocení kvality a záruku spokojenosti
v ubytovacích a stravovacích zařízeních - Dračí karta – slevová karta v několika variantách na různé akce a služby v Trutnově
- Draci jezdí městem – cyklistická trasa z Trutnova do Vrchlabí s doprovodným programem
- Po stopách draka – zábavná dětská stezka se stanovišti s úkoly a dračími vejci, která je třeba donést do cíle
Otevřenými dveřmi do tajů Kladského pomezí
- Kladské pomezí jako ráj regionálních produktů
- Za pohádkou do Kladského pomezí – pohádková stezka pro děti
- Turistický pas pro rodiny s dětmi „Putování po Kladském pomezí“
- Hudební scéna poutních bazilik – po stopách hudební scény poutních bazilik Kladského pomezí a polské strany
- Cesty Česko-polského přátelství – poznávání a objevování Kladského pomezí
Státní hrad a zámek Bečov
- Interaktivní hra Honba za relikviemi
- Colours of Bečov – volnočasová prohlídka Bečovem
- Detektivní příběh o hledání relikviáře s interaktivními prvky
- Brumíkova letní cesta
- Soustředění pro pěvecké školy
- Vytvoření lokálního cukrářského produktu